Zagadka #19


W ruinach jakiego toruńskiego zabytku nurkuje nurek?

[Fot. 1]

11 thoughts on “Zagadka #19

  1. Widziałem, na pewno gdzieś widziałem!
    Zdjęcie z 2012 roku…? Czyli ten zabytek dzisiaj może (i na pewno jest!) już odnowiony😉. Szczeliny i podmurówki wskazują na jakiś fort (tynkowany?!), a układ cegieł (same „główki”) podpiera tą tezę. Mgliste wspomnienie podpowiada mi (ni w pięć ni w 9) coś około zaplecza przychodni na Fredry… .
    – No, ale tam nic fortowego nie ma!

    • 🙂
      Tak! Ruiny rzeźni. W całości pozostał komin i część murów z nieśmiertelnymi napisami TV KŁAMIE, MIĘSO I MYDŁO DLA NARODU, ostatnimi czasy doszedł też: SULIKOWSCY PAMIĘTAMY. Paradoks polega na tym, że mury i komin nie były wpisane do rejestru zabytków.

  2. Tego zmarnowanego miejsca jest mi szczególnie żal.
    To była ikona Torunia od strony Kowalewa.

    Dawnymi czasy tam zdjęcia robiłem (Ha! gdzie one moga byc?!)
    i teraz jakoś tak mnie nawiedziło, że jeśli GDZIEŚ to raczej TAM… .

Skomentuj

